În jurul meu toată lumea se plânge că duce lipsă de timp, că nu reușește să ducă toate taskurile la timp. Sinceră să fiu, am avut și eu momente în care am dus lipsă de timp.
Am tot stat și m-am gândit cum se face că marii oameni ai lumii din toate timpurile, același număr de ore l-au avut la dispoziție și ei s-au descurcat și chiar au făcut lucruri deosebite. Să fi avut ei la dispoziție mai mult de 24 de ore? Oare au avut făcut aceștia vreun act adițional la contractul cu timpul? Mi-i și inchipui pe Albert Einstein sau pe George Washington scriind o cerere pentru mărirea zilei de la 24 de ore la 30. Deja țin de lumea basmelor aceste gânduri. 24 de ore le-au fost de ajuns pentru a deveni nume mari, pentru a face ceva impresionant.
Timpul reprezintă cea mai utilă resursă pe care o avem la dispoziție, dar acest lucru este posibil doar dacă este utilizată cum trebuie. Acesta trece fără să ne întrebe dacă ne-am terminat toate activitățile sau dacă l-am folosit cum trebuie sau nu. În aceste situații există o singură soluție: să ne stabilim niște reguli după care să ne ghidăm în folosirea timpului la cote maxime și să fim și noi mulțumiți.
Sună destul de teoretic această parte cu găsirea de reguli care să ne fie utile în bunul mers al activităților întreprinse de noi. Dacă reușim să înțelegem cât de important este managementul timpului pentru viața noastră vom reuși să vedem aceste reguli facile și la îndemâna noastră.
Trebuie în primul rând să învățăm să ne planificăm timpul. Și pentru această regulă, cea mai utilă metodă mi se pare cea care implică utilizarea foii și a pixului. Se trece fiecare activitate importantă pe o foaie, apoi la nivelul fiecăreia se stabilesc resursele umane necesare, financiare, materiale, chiar și cele temporale aproximative. Cu activitățile notate în acest mod reușim să vedem altfel timpul pe care îl avem la dispoziție pentru fiecare.
Trebuie să învățăm să respectăm ceea ce reprezintă priorități pentru drumul nostru în viață. Și fac această afirmație având în vedere propria mea experiență, căci de multe ori am gafat făcând anumite lucruri care nu-și aveau rostul pierzând astfel din timpul necesar lucrurilor cu adevărat utile.
Trebuie să căpătăm deprinderea de a spune cu ușurință ”NU”. Deseori evit să-l folosesc pentru a nu supăra pe cei cu care interacționez, dar sunt conștientă de faptul că trebuie să învăț să accept doar cereri care sunt compatibile cu scopurile personale. Cu un ”NU” se câștigă timp și prin asta avem multe de câștigat.
După cum spune și Chris Crouch în lucrarea sa ”Îmbunătățește-ți puterea de concentrare, capacitatea de organizare și productivitate”, trebuie să învățăm să delegăm. Delegarea reprezintă o metodă foarte eficientă pentru economisire de timp, dandu-ne posibilitatea de a acorda atenție sarcinilor cu adevărat importante. Trebuie să ne gândim dacă anumite activități nu ar putea fi întreprinse și de alte persoane. Iar dacă nu găsim pe nimeni, în multe situații trebuie să ne gândim și la resursele din exterior: anumite softuri sau servicii oferite de diverse firme, acest lucru depinzând și de natura și dificultatea activității.
Trebuie să învățăm să nu ne grăbim și să facem fiecare lucru la timpul lui. Este necesar să acordăm timpul necesar pentru îndeplinirea sarcinilor în mod eficient și eficace și astfel vom observa că reușim să economisim și timp,nefiind nevoie să repetăm anumite sarcini.
Și ca o ultimă regulă, o menționez pe ceea care ne are în prim plan pe noi ca entitate. Trebuie să învățăm să ne gândim și la noi. Este important ca zilnic să ne acordăm ceva timp, chiar dacă avem mai multe taskuri de dus la sfârșit și vrem să le terminăm cât mai repede. Vom observa că momentele de relaxare, ce-i drept nu e nevoie de foarte multe, ne vor ajuta să obtinem rezultate mult mai bune.
Acestea reprezintă doar câteva reguli ale managementului timpului și nu sunt deloc greu de respectat și de urmat, ține doar de noi dacă vrem să ne bucurăm de tot timpul pe care îl avem la dispoziție fără a ne plânge de limitele sale.
Oh, de câte ori nu mi-am dorit și eu să pot face ziua de 48 de ore… sau măcar săptămâna de 14 zile cu 5 zile de weekend :-)
Cât despre “Nu”, să știi că unele persoane apreciază mult mai mult un răspuns negativ decât indiferența.
Spor în carieră!
Nu cred ca voi reusi niciodata sa am program de 8 ore. Mereu imi aduc aminte ca trebuie sa mai fac ceva… sau trebuia sa mai scriu un email sau alte mame. Am fost ajuns sa lucrez de dimineata pana seara – iar seara cand ma bagam in pat nici nu-mi mai aduceam aminte ce faceam dimineata.
De aceea este foarte bine daca in tot calvarul asta sa iti faci timp si pentru tine. Cateva ore in care sa te relaxezi sa citesti o carte sau pur si simplu sa te uiti in tavan.
Usor dar sigur.
Pai incearca sa respecti parte din regulile scrise de mine mai sus, te vor ajuta cu siguranta. Nu spun ca vei putea reusi sa ai un program de lucru fix de 8 ore, dar vei avea o altfel de ordine in ceea ce faci pe parcursul unei zile formata doar din 24 de ore.
Partea cu timpul pe care il dedicam propriei persoane mi se pare extrem de importanta si ma bucur ca impartasim acelasi gand.
Buna ziua,
Este adevarat ca nu am primit niciodata raspuns la ce am trimis legat de acest subiect, dar nu voi obosi sa sper…
O sa ma intrebati – de ce ? Iar eu am sa va raspund : daca as obosi copii mei ar insemna sa moara, asa ca nu am de ales si nu trebuie sa obosesc – priveste si spune-mi daca ati fi eu, ce ati face, ati continua, sau ati obosi :
http://www.youtube.com/watch?v=0zV5Vu56wq0
http://www.acasatv.ro/noutati-acasa/emisiuni/la-povestiri-adevarate-doua-surori-gemene-au-urgent-nevoie-de.html
http://sustin.ro/loredana-si-adelina/
http://www.evz.ro/detalii/stiri/gemenele-condamnate-sa-imparta-o-boala-rara-922230.html
Multumesc ca macar mi-ati dat sansa sa sper ca n-am sa obosesc…
Daniela Zaharia
tel.0763664224
Acest caz trebuie sa reprezinte pentru noi un model din care avem de invatat cat de importante sunt clipele petrecute alaturi de cei dragi.
Multa putere si rabdare va doresc!